blog hafciarski :)

Obserwatorzy

sobota, 16 sierpnia 2014

Stephen King - Cujo

Tytuł oryginalny: Cujo
Tytuł polski: Cujo
Data wydania: 1 stycznia 1981
Autor: Richard Bachman
Poprzednia książka: Podpalaczka
Adaptacje: Cujo (1983)
Gatunki: Fikcja literacka, Suspens, Literatura dla dzieci i młodzieży, Horror, Fantastyka

Historie zwyczajnych amerykańskich rodzin, których wspólnym mianownikiem jest ... pies.

Wielki bernardyn imieniem Cujo, pupil chłopca z jednej z rodzin. Poczciwa i posłuszna psina, która staje się ofiarą choroby. Przez swoją naturę wciskania nosa w każdą norę, zostaje ugryziony przez gryzonia i zarażony wścieklizną.

Przeobraża się w bestię i życie rodzin przestaje być takie samo.

Najbardziej wzruszył mnie moment dotyczący matki walczącej o życie syna. Heronicznie poświęcała swoje życie, jednak na daremno. Do samego końca wierzyłam, że ktoś ich ocali. Pomoc nadeszła zbyt późno.. Zbyt późno dla chłopca. Nie zmarł wskutek ugryzienia. Był wycieńczony, zamknięty w nagrzanym samochodzie, głodny i spragniony. Nie dotrwał do przybycia pomocy. Matka nie mogła pogodzić się z tym, co się wydarzyło i wypierając śmierć syna zmasakrowała ciało Cujo.

Lecz było już za późno, żeby cokolwiek zrobić...


4 komentarze:

  1. uwielbiam książki Kinga, póki jeszcze wakacje trwają zamierzam przeczytać kilka. Właśnie skończyłam "Miasteczko Salem", "Bezsenność" a teraz męczę "Cmętarz Zwieżąt"

    OdpowiedzUsuń
  2. z tych trzech na razie przeczytałam "Cmentarz Zwieżąt" ;) ale są lepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj nie, ja chyba nie mam takich nerwów, żeby zabierać się za Kinga! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj nie, ja chyba nie mam takich nerwów, żeby zabierać się za Kinga! :)

    OdpowiedzUsuń