blog hafciarski :)

Obserwatorzy

środa, 30 lipca 2014

Stephen King - Desperation

Tytuł oryginalny: Desperation
Tytuł polski: Desperacja

Tytuł książki jest jednocześnie nazwą miasteczka, w którym dzieją się straszne rzeczy. Zostało ono zawładnięte przez złe moce, które to kolejno wcielały się w zwierzęta jak i w ludzi; mieszkańców Desperation i przejezdnych). Grupka różnych, obcych ludzi łączy się w zespół i razem stara się przeżyć.

Chłopiec o imieniu David przejawia duże zaangażowanie w sferę duchową, poznanie Boga i powierzanie mu życia swojego i innych. Między katastrofami...

(śmierć jego rodziców i siostry oraz rodziny innych osób przebywających w miasteczku, bliscy zamieniający się w potwory)

...zdarzają się cuda, w które ingerencje ma David. Jest on powiernikiem myśli Boga, dzięki czemu ratuje ocalałych ludzi.

Pokazuje nam to, ile dobrego daje wiara, też taka dziecinna, naiwna, wiara w Boga, wiara w cuda, w rzeczy, które nigdy nie powinny się przydarzyć. Modlitwa, która pozwala przeżyć. Logiczne myślenie, którego zabrakło dorosłym. Ryzykowanie dla wyższych celów.


2 komentarze:

  1. Lubię twórczość Kinga, jednak ta ksiażka nie wpadła jeszcze w moje ręce. Mam nadzieję, że niedlugo to się zmieni.:)
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja sie nakręciłam i czytam jedną po drugiej :) niestety na telefonie :( ale jestem pełna nadziei że uda mi się uzbierać wszystkie papierowe wersje :)

    OdpowiedzUsuń